E2 ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΝΥΔΡΙΟΥ
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2013- 14
ΚΩΔΙΚΑΣ ΚΑΛΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
Προτεινόμενος Κώδικα Καλής Συμπεριφοράς στους διάφορους τομείς
της σχολικής ζωής. Στην πρώτη γενική συνέλευση των μαθητών και μαθητριών της Ε2
τάξης που θα συγκαλέσει το νεοκλεγέν Μαθητικό 5/μελές Συμβούλιο υπάρχει
δυνατότητα τροποποίησης ή συμπλήρωσης.
Α. Ωράριο
1. Βρίσκομαι
έγκαιρα στο σχολείο, πριν από τις 8:10 π. μ. Εάν καθυστερήσω τότε πρέπει να
περάσω από το γραφείο της διευθύντριας.
2. Παραμένω
στο σχολικό χώρο κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου. Για να φύγω από το
σχολείο πρέπει να υπάρχει σοβαρός λόγος και ύστερα από έγκριση του δασκάλου ή
της διευθύντριας
3. Όταν
τελειώσουν τα μαθήματα η ώρα 2:00 μ. μ. μπορώ να αναχωρήσω από το σχολείο με το
λεωφορείο ή συνοδεία των γονιών μου ή στενών συγγενικών προσώπων.
Β.Συμπεριφορά
στην τάξη
1. Φτάνοντας
στο σχολείο χαιρετώ όσους συναντώ στο δρόμο και πηγαίνω στην τάξη μου.
2. Ετοιμάζω
τα βιβλία και τα τετράδιά μου.
3. Εκτελώ
τις υπευθυνότητες της τάξης μου που έχω αναλάβει.
4. ΔΕΝ
διακόπτω τους άλλους όταν μιλούν. Περιμένω τη σειρά μου. Σέβομαι τον ομιλητή
και παίρνω άδεια για να μιλήσω.
5. Εργάζομαι
ήσυχα είτε ατομικά, είτε ομαδικά.
6. Εκτελώ
όλες τις εργασίες που μου αναθέτει ο δάσκαλος για κάθε μάθημα.
7. Ετοιμάζω
τα απαιτούμενα βιβλία, τετράδια και άλλα υλικά πριν αρχίσει το επόμενο μάθημα.
8.
Παρακολουθώ με προσοχή το μάθημα, συμμετέχω σε
αυτό ενεργά και εργάζομαι με σοβαρότητα
και υπευθυνότητα.
9.
Σέβομαι τα αντικείμενα της τάξης και των
συμμαθητών μου και αποφεύγω τις ζημιές.
10. ΔΕΝ τρώω
και ΔΕΝ πίνω ο,τιδήποτε μέσα στην τάξη.
11. Μπαίνω
στην τάξη μόλις κτυπήσει το κουδούνι και κάθομαι ήσυχα στη θέση μου.
12. Βγαίνω
διάλειμμα όταν δώσει την άδεια ο δάσκαλος.
Γ.
Συμπεριφορά την ώρα του διαλείμματος
1. ΔΕΝ μένω
στην τάξη την ώρα του διαλείμματος.
2. Κινούμαι
με ΑΣΦΑΛΕΙΑ στο ΣΧΟΛΙΚΟ ΧΩΡΟ, ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΕΡΓΟΤΑΞΙΟ.
3. ΔΕΝ τρέχω
στις σκάλες και στο πλακόστρωτο. Παίζω
μόνο στο γήπεδο και όχι στον κήπο.
4. Αποφεύγω
τα επικίνδυνα παιχνίδια. ΔΕΝ ρίχνω πέτρες ή κρατώ επικίνδυνα
αντικείμενα.
5. Όταν
παίζω με τους φίλους μου δέχομαι τη νίκη αλλά και την ήττα με ευπρέπεια.
6. Αν έχω
κάποιο πρόβλημα ή αντιληφθώ οτιδήποτε ασυνήθιστο / παράξενο αποτείνομαι στον
υπεύθυνο δάσκαλο εφημερίας
7. Περιμένω
τη σειρά μου στο κυλικείο , χωρίς να σπρώχνω. Ζητώ ευγενικά ό,τι θέλω και δίνω
προτεραιότητα στους μικρότερους, τους οποίους βοηθώ όταν με χρειάζονται.
8. Προσπαθώ να διατηρώ το σχολικό χώρο καθαρό.
Θυμάμαι να πετώ τα ανακυκλώσιμα υλικά στους κάλαθους ανακύκλωσης.
9. Μόλις
χτυπήσει το κουδούνι φροντίζω να βρίσκομαι έγκαιρα στην τάξη. Μπαίνω
προσεκτικά, κάθομαι ήσυχα στο θρανίο μου κι ετοιμάζομαι γρήγορα για το μάθημα
που ακολουθεί.
Δ. Διαπροσωπικές σχέσεις
1.
Σέβομαι τα συναισθήματα και τα δικαιώματα των
συμμαθητών μου. Αποφεύγω να τους πληγώνω με τις πράξεις ή τα λόγια μου. ΔΕΝ
ΚΑΝΩ ΠΟΤΕ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΔΕ ΘΕΛΩ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΣΕ ΜΕΝΑ.
2.
Μιλώ με ευγένεια και σεβασμό σε όποιον
απευθύνομαι και ποτέ ΔΕΝ χρησιμοποιώ υβριστικές εκφράσεις, χειρονομίες
και φωνές.
3. Σέβομαι
και αποδέχομαι τα άτομα άλλων εθνικοτήτων και τα θεωρώ ίσα μαζί μου.
4. Είμαι
φιλικός με όλα τα παιδιά και ΔΕΝ τα ενοχλώ.
5. Προσπαθώ
να βοηθώ το συμμαθητή μου όταν έχει ανάγκη.
6. Σέβομαι
και ακούω τις απόψεις των άλλων, ΔΕΝ ειρωνεύομαι, συζητώ ήρεμα και
προσπαθώ με επιχειρήματα να υποστηρίζω τις απόψεις μου.
7. Στους
δασκάλους και στους μεγαλύτερους μιλώ ΠΑΝΤΟΤΕ στον πληθυντικό αριθμό.
8. Χρησιμοποιώ
τις μαγικές λέξεις :<<ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ – ΠΑΡΑΚΑΛΩ - ΣΥΓΓΝΩΜΗ >>.
9. Αναλαμβάνω
τις ευθύνες μου και ΔΕΝ τις μεταθέτω αλλού.
10. Σε
περίπτωση παραπτώματός μου, αναγνωρίζω το λάθος μου και δέχομαι τη συνέπεια της
πράξης μου. Προσπαθώ με τις ενέργειές μου να μην επαναλάβω το ίδιο λάθος.
Ε. Συμπεριφορά στις συγκεντρώσεις,
εκδηλώσεις, εκδρομές
1. Πηγαίνω
ήσυχα στους καθορισμένους χώρους συγκεντρώσεων ή εκδηλώσεων και παραμένω στη
θέση μου χωρίς να μιλώ.
2. Στις
επισκέψεις και εκδρομές τηρώ τη σειρά μου και ακούω τις οδηγίες των δασκάλων.
3. Παραμένω
στους χώρους που ορίζονται από τους υπεύθυνους δασκάλους.
4. Διατηρώ
καθαρό το λεωφορείο που χρησιμοποιώ και ΔΕΝ προκαλώ ζημιές. Το ίδιο
ισχύει και για τους χώρους επισκέψεων.
ΣΤ. Συνέπειες από τη μη εφαρμογή των
κανονισμών - Κυρώσεις
Όταν ένας
μαθητής παραβιάζει έναν από τους κανόνες του Κώδικα Καλής Συμπεριφοράς, ο
δάσκαλος, αφού εξαντλήσει όλα τα μέσα που στηρίζονται στην πειθώ, μπορεί να
χρησιμοποιήσει πειθαρχικά μέτρα και κυρώσεις, ανάλογα με τις
επιπτώσεις της συμπεριφοράς του μαθητή.
Τα πειθαρχικά μέτρα είναι:
v
Παρατήρηση
v
Επίπληξη, η οποία μπορεί να γίνει ιδιαιτέρως ή
ενώπιον του γονέα
v
Παραπομπή στη Διευθύντρια
v
Παραπομπή στο διδασκαλικό σύλλογο.
Η Διευθύντρια και/ή ο διδασκαλικός σύλλογος
μπορεί να επιβάλει τις πιο κάτω ποινές:
1. Χρηματική
κάλυψη τυχόν ζημιών που προξενήθηκαν λόγω παραβατικής συμπεριφοράς
2. Στέρηση
από ενδοσχολικές δραστηριότητες (εκπαιδευτικές επισκέψεις, εκδρομές κ.ά.)
Η ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ Ε2 ΤΑΞΗΣ
ΠΡΟΣ ΕΓΚΡΙΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ
Επίσης σεβόμαστε όλες τις απόψεις
ΑπάντησηΔιαγραφήΑιμιλία, μαζί με τα άλλα μέλη του 5μελούς Μαθητικού Συμβουλίου της τάξης, να κοιτάξετε συζητήσετε τον παραπάνω ΚΩΔΙΚΑ ΚΑΛΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ προκειμένου να είναι αποδεκτός απ' όλους τους μαθητές. Μπορείτε να αλλάξετε κάτι ή να συμπληρώσετε καταθέτοντας ο καθένας τα επιχειρήματά του! Περιμένω, ως πρόεδρος που είσαι, να συντονίσεις την όλη προσπάθεια προκειμένου να υπογραφεί απ' όλους τους μαθητές/τριες της τάξης μας ο ΝΕΟΣ ΚΩΔΙΚΑΣ ΚΑΛΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ που θα προκύψει μετά από συζήτηση της γενικής συνελεύσεως.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕντάξει κύριε! Θα γράψω τα σημαντικότερα και ελπίζω αύριο να τα συζητήσουμε. Καλό βράδυ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα λέμε αύριο στο σχολείο!
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα προσπαθησουμε να τις τηρουμε κυριε ευχαριστουμε
ΑπάντησηΔιαγραφήΝαι γραμματέα (Νίκο)! Γράφω τα σημαντηκότερα και αύριο το 1ο διάλειμμα θα τα σηζητήσουμε. Μπορούμε να συμπληρώσουμε ή να αλλάξουμε κάτι. Καλό βράδυ!!!!! ;)
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν μπορέσουμε να τηρήσουμε αυτούς τους κώδικες, νομίζω πως όλοι μας θα γίνουμε καλύτεροι προς τον συνάνθρωπό μας!
ΑπάντησηΔιαγραφήΧαίρομαι που κάνετε διάλογο μεταξύ σας. Μπράβο σας!
ΑπάντησηΔιαγραφήO Kωδικάς είναι παρά πολύ καλός.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕλπίδα Χήντα